Humm

För första gången i mitt liv har jag haft ett prov på en måndag, egentligen tror jag inte att det har med dagen att göra, men det kändes inte särskilt bra. VI fick ha med oss kursboken på tentan men jag har inte hittat den (måste ha farit bort när vi packade ner Stinas alla grejer) och jag tror nog det hade känts bättre om jag hade haft den. Jaja, jag kan inte gå och vara deppig för det, jag har trots allt gjort så gott jag kunnat och får helt enkelt bara hålla tummarna. Efter tentan gick vi ett gäng och käkade lunch på stan och hade det trevligt. Nu är jag hemma och tänkte visa er lite bilder från helgen. I fredags efter skola och jobb for vi mot Hemavan och efter ganska många timmar i bilen kom vi änteligen hem till Emmy och Ricky. Vi chillade gött och käkade godis. På lördagen packade vi ihop våra grejer, käkade frulle och så bagav Johannes, Boas och jag mig till Umasjö för att göra en liten vandring. Där uppe på fjällen har länsstyrelsen några stugor som man får övernatta i, jättesmidigt och superkul att upptäcka nya områden. Tack Emmy för tipset! Vi lunkade på och möttes av blåst, ripor och vackra vyer. Boas öron blåste lite granna och han var allmänt söt. Världens bästa hjälp i uppförsbackarna dessutom. 
Ett litet krux längst med vägen var att korsa beckarna som dels var ganska så vattenfyllda och dessutom ganska så isiga. Boas gillade inte det där med att doppa tassarna i det kalla vattnet. Där han inte kunde hoppa över fick vi helt enkelt bära honom. Problemet var bara att det var lite svårt för oss själva att vada och en 26 kilos hund gjorde det inte lättare. 
Vi passerade många vackra isskapelser och var glada över säsongens första möte med snö. Fjällen är allt vacker!
Efter några timmar kom vi fram till vårt slutmål som var Jirestugan. Jag blev så positivt överraskad av hur bra det var. Så lyxigt att ha tillgång till en stuga och slippa sova i tält. Vi tände kaminen och gick ut till trägymmet för att såga och hugga ved. Boas sprang glatt runt och hejade på.  
Det låg en liten tjärn vid stugan och bergen var prickiga.Snyggt!
Vi tog oss en liten kvällstur runt stugan just, hämtade vatten och andades av den friska luften. 
Efter middagen pluggade jag lite granna och sedan spelade vi spel. Det var mörkt och regnit ute och då var det gött att bara mysa inne.
Efter en stormig natt vaknade vi till en regning och blåsig söndag. Vi käkade frulle och till slut slet vi oss från det torra och varma till det lite mer råa ute. Boas protesterade lite i början men till slut så fick han bara gilla läget och vandra vidare.
Färden tillbaka var otroligt blåsig men allt gick bra ändå. Mamma jag lovar att det var helt lungt bara det att lårmusklerna fick sig lite extra träning av motvinden, värre än så var det inte. Till vår fyrbenta kompis lycka hittade han ett renhorn, bara så ni vet. Mumma liksom. Det var första gången för Johannes och mig att ha med en hund ut och oj så härligt det var! Han gav oss energi när vi var ute och var världens mysigaste lilla värmekälla inne. Tummen upp för hund på fjället!
Nöjda och glada över ett fint besök vinkade vi av fjällen för den här gången. 
Vi for hem och igår var syster Malin här på besök innan hennes tåg hem till södern gick, Stina bjussa på mat och alla var glada. 
Med detta säger jag tack och hej för denna gång. 
 
 
 
 
 
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR