Ensamhet

Idag under lunchen pratade jag och några klasskompisar om ensamhet och att bo i stan. Vi ojjade oss över att vi bor i en stad och pratade om att vi saknar ensamheten. Saknad av att gå ut och veta att jag inte kommer möta massa människor för att "det här är mitt place" och inte ett av alla stadsnära naturområden som finns. Jag har det trots allt väldigt bra och fastän att jag bor i enstad bor jag ändå lite utanför. Skogen finns här när jag vill. På tal om skog så har jag tenta i morgon. Skadevsvampar hit och dit, skalbaggar och steklar i alla dess former och hur gör vi egentligen för att inventera vad som finns i vår skog? Hur sköter vi vår skog? Detta och ganska mycket mer hoppas jag att mina hjärnceller skall kunna hålla reda på och jag längtar redan nu till i morgon efter tentan. That feeling! Trevlig måndag på er!
 
En liten suddig bild från vår lilla vandring i augusti. Ja, jag saknar fjällen!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR